Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

18 Mart 2010 Perşembe

Uyku eğitimi....


Uyku eğitimi hamilelikten itibaren ençok kafamı kurcalayan , hakkında en fazla okuduğum konuydu hep.

Deniz doğduktan sonra ilk zamanlarda ya memede uyuyordu ya kucağımızda .Hatta dedesinin göbeğinde uyumaya bayılıyordu:)

Bu şekilde 2 ay devam ettik açıkçası endişeleniyordum ama doktorumuzun "Tadını çıkarın sonrasında bu şekilde istesenizde uyumayacak " tavsiyesini dinledik.İyiki de o günlerinin tadını çıkarıp koynumuzda uyutmuşuz miniğimizi diye düşünüyorum şimdi

Sonrasında memede de uyumamaya başladı sadece kucağımızda pış pışlayarak ya da ninni söyleyerek ona aldığımız müzik cd'lerini de dinleyerek uyumaya devam etti.

Ancak geçen ayki kontrolümüzde doktorumuz artık uyku eğitimine başlamamız gerektiğini söyledi ben hemen o hafta uyku eğitimi hakkında okuduklarımı da gözönüne alarak denemelere başladım ama ağlamalarına dayanamadım ve pes ettim eski yöntemle uyutmaya devam ettim.

Ancak artan kilosu ile birlikte Deniz'i özellikle gece uykusuna yatırmak işkence haline gelmeye başladı . Bu ayki kontrolümüzde doktorumuzun tekrarlayan uyarısı ile tekrar kendi kendisine uyuması için bu sefer kararlı olmaya karar verdik.

Bu hafta başında bakıcı ablamıza da artık Deniz'i kucağa almadan uyutmasını tembihledim.Açıkçası benim ilk denemem de Deniz 1 saat ağladı ve uyudu ağlamasına çok zor dayandım

Daha sonraki günler ağlamalar oldukça azaldı uykuya dalana kadar yanında oturuyoruz ve pışh pışhlıyoruz o da yatağında kendi başına artık uyuyabiliyor....

Daha sonraki aşamamız odada daha uzak bir yere oturmak ya da yatağa yatırdıktan sonra odaya arada girip çıkarak uyumasını sağlamak olacak sanırım son noktada yatağına yatırıp iyi geceler öpücüğünü verip odadan ayrılmak ...Bu şimdilik sadece hayal tabiii :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder